Monday, 31 December 2012

Impian vs Berangan

Hooolllllaaaaa 
=B

Hari yang cm agak berguna n ada makna...
sebab nak dekat habis study week..
baru hari ni aku bukak buku..
itu pon sebab dok pikior nak kuar dngn cousin new year ni..
kalau x..memng x buka lagi lah buku kot...
final strt 3hb.. nak jumpe cousin 1hb...
takut x dan nak habis bace.. 
kalau sehari jew.. haha~
terookkk!!! 
kemalasan tahap gaban
=.="

tadi dok bace subjek ekonomi..
ada lah terjumpe chapter cite pasal usahawan n sewaktu dgn nyer...
antara isi yg menarik mint aku ialah... (serius tone) =D
title nyer cenggini... 

perniagaan yg tidak akan mengalami kerugiaan ialah:

~> Selalu membaca kitab Allah
kita bukan sahaja perlu baca tapi haruslah mngkaji kandungn yg ada dlm al-Quran sbb nyer al-Quran boleh menumbuhkan idea dan kreativiti seseorng tntng realiti sesuatu perkara dan fenomena yg lepas, sedng dn akan berlaku...

~> Tetap mendirikan solat
Usahawan mstilah mnjadikan solat sebagai amanah paling utama brbnding yg lain..

~> Menderma sama ada secara rasmi @ sembunyi
Usahawan mesti memberi perkhidmatan terbaik pada pelanggan. Selain perkhidmatan baik, jiwa yg suka utk  brkorban atau mmberi mesti dijadikan amalan dlm hidup samaada brsifat nyata atau tidak sperti khidmat nasihat.

******************************************************************************************************

Detail kt ats tu refer pd surah Fatir (35:29)
hope korang faham lah apa yg cube ditulis n di terangkan..
tu pon aku copy lam buku nota...kikiki

ni buktikan dlm al-Quran bnyk lagi yg aku xtw
smpai perkara sedetail ni ada diterngkan..
masyaAllah...

apa yang buat aku tertarik jugak sebab..
aku memng berhasrat lah... xtaw lah jadi kenyataan ke x...
nak jadi usahawan ..
usahawan apa??? xperlu detail kot..
haha ...

bila bace buku ni..
lagi membuak2 ase nk jadi usahawan
pastu 3 perkara tu bleh jadi pegangan kan..
hehe~
hopefully lah impian aku ni tercapai..

aku teringt ada lecturer aku pernah cakap...
bt lah bisnes..sebab bila kita bukak bisnes..
kita akn bnyk kebergantungan dngn Allah...
kita banyak berserah dan buat kita lebih dngn dgnNya..
lain kalau kerja mkn gaji je..
ckup bulan gaju masok... xyah nak risau apa2 sngt...

mcm tu lah lebih kurang maksud lecturer aku ckp... 
Betol jgk kan...
hehe~


Usahawan To Be..
kikiki~

hope qoir (koi) dpt capai impian tu.. 
amiinnnn... =D